VELKOMMEN TIL YOGA & PILATES

Corrinne Kenedy 

Personlig trener / Yogainstruktør

Corrinne har seks års utdanning som Hatha Yoga instruktør, Gravid Yoga, 
Mor / Barn Yoga, Hatha Medisinsk Yoga, Mindfulness og meditasjon. Hun har tjue års erfaring som personlig trener og Yoga instruktør.

CV - PERSONLIG TRENING OG YOGA
• 1995 – 1996: I.C.S. Kurs i helse og trening, diplom i helse og trening.
• 1995 – 1996: I.C.S. Kurs i helse og trening, diplom i helse og trening.
• 1996 – 1997: Meditation Kurs, Bali, Indonisia.
• 1997 – 1998: F.I.S.A.F. Kurs i helse og fitness, diplom i helse og fitness.
• 2008 – 2010: ITEC Irsk trening og utdanningskurs i helse, fitness og personlig trener.
• 2012 – 2013: Hatha Yoga kurs, Aura Wellness Centre, USA.
• 2013 – 2014 : Gravid Yoga Course, Elbow Room, Dublin Ireland.
• 2013 – 2014 : Medisinsk Yoga Course, Elbow Room, Dublin, Ireland.
• 2013 – 2014 : Mother / Baby Yoga kurs, Elbow Room, Dublin Ireland.
• 2014 – 2015 : Vinyasia Yoga Kurs, Aura Wellness Centre, USA.
• 2014 – 2015 : Hatha Yoga Workshop, Elbow Room, Dublin Ireland.


YOGA
I en anerkjent studie fra 1990, Dr Dean Ornish,s program for Reversing Heartbreak Disease (Random House), påviste en kardiolog at yoga og meditasjon kombinert med fettredusert diett og støtte fra en gruppe, kunne signifikant redusere fortetning og blokkering av arteriene til hjertet. Andre studier har vist yogaens evne til å redusere stress-relaterte helseproblemer som f.eks.høyt blodtrykk og kolesterolnivå.
Meditasjon har etterhvert blitt inkludert som pensum ved flere medisinske utdanningsinstitusjoner og klinikker som en effektiv måte å håndtere stress på.
På grunn av yogaens smidige og adapterende evner, egner den seg spesielt godt i rehabiliteringsøyemed. Derfor har Hatha yoga også blitt brukt av mange fysioterapeuter som virkemiddel i behandling av skader og funksjonsnedsettinger.

Corrinne er kvalifisert til å holde forskjellige profesjonelle yoga klasser.  
Her kan du lese mere om disse:

HATHA MEDISINSK YOGA  
Denne yogaformen er spesielt utviklet for medisinske formål, og er tilpasset de fleste fysiske og psykiske begrensninger. Øvelsene er myke og rolige og kombineres med pusteteknikker og meditasjon.


HVA ER SPESIELT MED MEDIYOGA?
MediYoga er en terapeutisk yogaform, basert på den gamle yogaformen Kundalini. Den er satt sammen med aspekter fra tradisjonell kinesisk medisin (TKM) og moderne medisin.


YOGA SOM MEDISIN?
Stadig flere mennesker ser etter flere måter å møte en sykdom på, eller hva man kan gjøre for å ha et godt liv. Den samme bevisstheten har gjort at mange som jobber innenfor helsevesenet også ser etter et mer holistisk verktøy å gi sine pasienter. Både helsepersonell og pasienter ser etter noe mer enn å bare gi eller få medisiner, noe som knytter sammen hele mennesket.
Medisinsk Yoga har et stort antall studier som viser at denne ygoaformen er veldig bra for ulike problemer som rammer hjertet. Medisinsk Yoga minsker risikoen for hjerteinfarkt.
I dag brukes Medisinsk Yoga som rehabilitering ved 25 norske helseinstitusjoner, deriblant Radiumhospitalet (kreftrehabilitering), Ressurssenter Øst, Catosenteret, Feiringklinikken (hjerterehabilitering), Stavanger kommune – avdeling for psykisk helse og Asker og Bærum sykehus.

CLASSICAL HATHA-YOGA  
Hatha Yoga er et populært yogavalg I dagens “ fitness-verden”. Både grupper og enkeltindivider bruker denne gamle, klassiske yoga-stilen som trening og en måte å trene hjerne og kroppskommunikasjon på. Ved hjelp av Hatha-yoga og kunnskapen om denne yoga-formen, får flere et bedre innblikk i hvordan denne tradisjonelle yoga-formen kan inkludere og lede til nyere yoga-former basert på den grunnleggende tanken og de autentiske prinsippene i en yoga-rutine.
Hatha-Yoga gjør bruk av kroppspositurer (asanas ), pusteteknikker (pranayama) og meditasjon (dyana) for å oppnå et sunt legeme og et avslappet indre. Det finnes nesten 200 positurer i Hatha – Yoga, med hundrevis av variasjoner, som gir økt smidighet og forbedrer sirkulasjon i alle indre organer, kjertler og kroppsvev. I tillegg styrker positurer i Hatha-yogaen kroppen og forbedrer balanse og fleksibilitet.

VINYASIA YOGA  
Vinyasa-yoga er karakterisert av øvelser som flyter over i hverandre ved bruk av pusteteknikker. Man kan tenke på dette som sveising eller å flyte inn i neste positur, og denne yoga-formen blir ofte referert til som flow-yoga. Vinyasa er synonymt med bevegelse. Bevegelse inn-i-og ut-av positurene er betegnende, men selv i stillhet representerer denne yoga-formen dine hjerteslag og inn og utpust. Vinyasa Yoga øker blodsirkulasjonen og danner grunnlag for kardiovaskulær trening.

GRAVID YOGA  
Som andre fødselsforberedende kurs, er Gravid-yoga en treningsform som oppmuntrer til stretching (tøying), mental forberedning og pusteøvelser. Gravid- yoga kan;
Forbedre søvnkvalitet, redusere stress og angst, øke styrke, smidighet og utholdenhet av muskler som brukes under fødselen, redusere smerter i korsrygg, kvalme, hodepine, kortpustethet og symptomer på karpal-tunnel-syndrom. Gravid Yoga gir deg også muligheten til å treffe likesinnede og forberede deg på den nye tilværelsen.

MOR/BARN YOGA  
Dette er en fin måte å ta vare på deg selv etter en fødsel. Yoga virker beroligende på nervesystemet og hjelper deg til å oppnå hormonell balanse. Med andre ord hjelper yoga deg både på det fysiske og psykiske plan. Mor og Barn Yoga fokuserer på yoga-positurer, spesifikk tilpasset til tiden etter fødselen ved å hjelpe kroppen til å gjenvinne styrke og kroppsfasong på en trygg og effektiv måte. Styrking av bekkenbunn, mage og rygg er fokusområder. Denne formen for yoga er skånsom og rolig, og gir deg tid og mulighet til å lære din nye kropp å kjenne.

Ta kontakt med personlig trener og Yoga instruktør Corrinne Kennedy for bestilling eller informasjon.

PERSONLIG TRENER / YOGAINSTRUKTØR

Corrinne Kennedy

corrinnekennedy28@gmail.com

Telefon: 465 45 434

Pilatesinstruktør

Michael Williams

post@teamhelse-jessheim.no

Telefon: 983 13 322

Michael Williams

PILATESINSTRUKTØR

 

Vår Pilates instruktør Michael Williams kommer fra London og driver Pilates Zone på Lillestrøm.

Han har vært instruktør i over 20 år, har stor kompetanse innen ulike treningsformer og spesialkompetanse som Pilates instruktør og Personlig trener. 

Michael har selv treningsbakgrunn fra fotball, boksing og friidrett-sprint.

Pilates treningen er tilrettelagt både for nybegynnere og viderekommende, i tillegg passer den like godt for kvinner som for menn.

Pilates fokuserer på sammenhengen mellom bruk av pusten i trening kombinert med muskelbevegelser, samt det å bygge opp styrken fra innsiden og ut.

Pilates metoden gir større kontroll, forståelse og kobling av kropp og sinn.

Øvelsene som brukes kan forebygge smerter i ryggen, motvirke spenninger i kroppen og gir generelt god trening for rygg og mage. I tillegg får du en god kroppsholdning, bedre

balanse og lærer deg mye om å kontrollere pusten.

Pilates har vist seg å være en fantastisk treningsform.

TeamHelse

Jessheim

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Ikon

​© 2018 by TeamHelse-Jessheim 

Trondheimsvegen 60, 2050 Jessheim 

Email: post@teamhelse-jessheim.no